In de baai van Napels ligt ook een heel bekend, veel bezongen, eiland dat wij graag wilden zien en beleven. Thierry was eind van de ochtend met de trein naar Napels vertrokken om weer naar Nederland terug te vliegen. En wij hebben zeil gezet op weg naar Capri. We begonnen met een windkracht 3 en al snel liep dit op tot windkracht 6 dus we waren al snel bij Capri aangekomen. Het was echt heel erg druk met boten, megajachten en toeristen bootjes die de grotten en de kust langs gaan en nergens rekening mee houden.

Voor het stadje Capri was geen ankerplaats te vinden, dus we besloten om langs de kust van het eiland te varen om te kijken of er nog mooie ankerplaatsen beschikbaar waren. Een plek in de Marina’s waren voor onze boot zo rond de 200 euro, daarom probeerden we een alternatief te vinden.

Een naderend onweersfront werd steeds groter en groter. Nadat we het eiland hadden rondgevaren besloten we om uiteindelijk voor de kust van de plaats Capri ons anker uit te gooien. We kwamen jammer genoeg met onze buurman bijna in de problemen omdat zijn anker begon te krabben. Dus gingen we weer anker op en telkens werden we weer van het anker geblazen doordat de wind inmiddels kracht 5 was. Daarna weer geankerd op een hele andere plek en opnieuw moesten we weer het anker lanceren.

Wij hebben een Rocna anker en dat is een prima anker en heel betrouwbaar, maar het moet wel de tijd kunnen krijgen om zichzelf in te graven. En die tijd was er steeds niet, want voordat het anker goed lag kwamen er weer zulke harde vlagen van minimaal 25 tot 40 knopen wind.

We besloten om in de luwte van de kustlijn te gaan liggen en af te wachten tot de wind zou afnemen. Even leek het erop dat dit gebeurde en we hadden het plan om dan naar de Amalfikust te gaan. Maar gezien de hoogte van de golven op dat moment zijn we weer direct omgekeerd naar de luwte van de kust. Daar hebben we afgewacht tot het rustiger werd. Uiteindelijk waren de golven minder en hebben we voor het strandje van Capri stad ons anker weer laten vallen en zijn gaan slapen.

Passion spreuk:

“Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald.”