Toen we de volgende ochtend wakker werden hebben we lekker gezwommen en daarna was ons plan om richting de Amalfi kust te gaan en daar een fijne ankerplek proberen te vinden. We hebben een paar plekken bekeken en zijn uiteindelijk bij het stadje Amalfi voor anker gegaan.

We hadden een mooie spot tegenover een strandje en vlakbij de stad Amalfi. Het was ook daar erg druk met toeristenbootjes die continue af en aan kwamen varen om met toeristen naar de Azurro grot te kunnen gaan. Maar ook in de stad zelf was het druk met toeristen. De smalle straatjes waren overvol en nog probeerden de bewoners met hun Piaggio’s nog even door de straatjes te manoeuvreren.

Nadat de boodschappen binnen waren zijn we met ons bijbootje weer snel richting de boot gegaan. Waar we nog heerlijk een aantal keren in de baai hebben gezwommen en genoten van de zon. Later in de avond begon de lucht weer te betrekken en ontstond er opnieuw een onweersbui. Ook hier hebben we vlagen van 30 tot 40 knopen gemeten maar deze keer had ons anker zich gedurende de dag, zo goed vast gegraven dat we uitstekend bleven liggen zelfs met deze harde wind. We lagen bij het begin van de bui met 6 boten in de baai, maar de anderen waren allen van hun anker afgeblazen en zijn de zee op gegaan. Later toen de wind weer was gaan liggen, kwam er nog een tweemaster in de baai ankeren. In de nacht hadden we toch wel weer last van wat swell en we besloten om voor de volgende dag een plek in een haven op te zoeken. Dat was ook handig omdat Denise en Jim de volgende dag weer huiswaarts gingen.

Toen we ’s ochtends wakker waren zagen we dat we niet meer met 2 maar met 4 boten in de baai lagen, een enorm cruiseschip en een wat kleinere versie, een zeilschip dat cruises organiseert, waren er ’s nachts bijgekomen. Met Denise en Jim zijn we na het ontbijt nog naar het stadje gegaan, zodat zij ook de sfeer van dit leuke stadje konden proeven.

Passion spreuk:

“Laat het leven ook eens van jou genieten.”