Wij zijn dit jaar wat later begonnen met zeilen omdat wij echt wilden wachten tot onze eerste kleindochter werd geboren. Ons lieve kleine meisje is op 12 juni geboren, ze heet Evy en het gaat goed met haar en dan natuurlijk ook met de trotse ouders.

Onze boot stond nog steeds op de werf en we hebben nog inkopen gedaan. Alleen is het niet zo makkelijk om de boodschappen in kleinere tasjes via een lange ladder naar boven te brengen. Omdat ik angst heb op dit soort ladders was ik blij toen alles weer binnen in de boot was gearriveerd. Er was tegen ons gezegd dat wij op dinsdag te water zouden gaan. Maar toen wij maandagochtend nog even gingen informeren of we misschien ook nog maandag te water konden werd ons gezegd dat we er niet op moesten rekenen. Wij waren er wel klaar voor en besloten dan maar even een dutje te doen. Ineens hoorden wij een Cradlecar onder de boot rijden en ja hoor de Passion mocht er toch in. Geweldig alles snel naar binnen gebracht en we liepen meteen met de mannen van de werf mee. Even wachten en we lagen super snel weer heerlijk met onze boot in het water. Uiteraard gingen we varend naar de overkant waar we snel een plekje vonden aan de kade van Preveza waar we een dag zijn gebleven.

De volgende dag zijn we naar Paleros gevaren en daar zijn we een paar dagen gebleven. Het was weer heel gezellig. Omdat het aardig waaide zijn we naar Vathi  overgestoken en hebben daar aan de wal bij het pleintje gelegen.

Na twee dagen kozen we voor Sivota bij Levkas omdat daar vrienden van ons waren en het voor ons een bestemming is waar wij niet vaak komen. Het is daar inmiddels veel te vol met drijvende pontons, het lijkt wel een marina. Griekse authenciteit is daar ver te zoeken.

En waar we ook niet vaak komen is eveneens een bestemming van onze vroegere zeiljaren Vasiliki. Het had nog steeds de gezellige sfeer van toen alleen was het wel drukker. De nieuwe jachthaven die er al vele jaren ligt is nog steeds niet open, dus het aantal ligplaatsen is zeer beperkt.

We hadden inmiddels bedacht dat we toch richting Montenegro en Albanie zouden gaan.

Hanjo gaat samen met Marco de boot overvaren naar Dubrovnik en Marjon vliegt even een weekje naar huis om de baby te zien. Daarna komt ze weer naar Dubrovnik waar we onze reis gezamenlijk gaan voortzetten.

Dus terug naar het noorden via Lefkas en Preveza.

Voor vertrek in Lefkas nog even de courtesy vlaggen gescoord van de landen die we gaan aandoen, dat we daar geen gedoe over hebben straks.

Een afsluitend etentje in Preveza met onze vrienden van de Skadi en de Zin en de volgende dag door 40 mijl richting Corfu.

We hebben daar in een leuke baai gelegen bij Sivota waar we bij een ponton van  restaurant Karvourno en een strandje hebben gelegen. We kunnen daar ook heerlijk zwemmen en brengen daar “gratis” 2 dagen door. De eigenaar van het restaurant en de steiger had dit zo bedacht dat wij wel bij zijn restaurant zouden komen eten. Het eten in het restaurant was prima, maar het liggeld zat wel flink in de prijs van de diners verdisconteerd…

Gelukkig hebben ze hier een groot scherm kunnen we mooi vanavond naar Nederland Turkije kijken. Morgen gaan we weer verder… stay tuned.