De reis

De reis waar ik zo tegenop zag, omdat je niet precies weet hoe de vlucht naar je vakantiebestemming in Corona tijd zal verlopen, is bijzonder meegevallen. Lekker vroeg om 05:00 werd ik door Denise naar Schiphol gebracht. Op de luchthaven aan gekomen zag ik direct dat de vertrekhal niet zo heel druk met vakantiegangers was. Dus mondkapje op en nog even zwaaien naar onze dochter en in de rij. Alles was door Transavia prima geregeld en binnen een half uurtje was ik door de douane daarna de handbagage vervolgens door de scan en op weg naar de gate. Nog even een coffee to go gescoord en richting de pier gelopen. Het was nog stil zo vroeg in de ochtend en er waren nog geen andere reizigers. We vertrokken pas om half acht dus tijd genoeg om te lezen. Zo nu en dan kwamen er passagiers bij en het boarden begon. Per zone werden we opgeroepen om in te stappen en het vliegtuig was iets meer dan halfvol dus we hadden heerlijk de ruimte.

Preveza

Op Preveza aangekomen werden sommige passagiers verzocht om naar de Coronatest te gaan. Ik was een van de “uitverkorenen”, maar gelukkig niet de test via de neus maar achter in de mond. Zoals ik had verwacht was er geen telefoontje de volgende dag, dus ik ben nu officieel Corona vrij! Hanjo stond te wachten en we gingen met de taxi naar de boot. Het voelde weer heerlijk vertrouwd om aan boord te zijn. De volgende dag gingen we via het Levkas kanaal naar Vathi waar we voor anker gingen in onze favoriete baai. Vrienden die vorig jaar aan boord geweest zijn zullen zich deze baai wel herinneren. In de loop van de middag kwamen Marco en Irana ook de baai binnen varen en ’s Avonds hebben we in een restaurantje in de baai ernaast heerlijk gegeten.

Vaste land

De volgende ochtend was onze bestemming Mytikas een leuk dorpje aan het vaste land. Daar liggen we nu aan de kade en we vermaken ons prima. De baai naast de haven heeft een strand en je kunt er heerlijk zwemmen in dat mooie blauw-groene Griekse water.

Passion spreuk:

“Wat je weg geeft, verlies je niet.”