Wij wisten dat Wilko en Juliëtte met de kinderen naar Griekenland zouden komen en hoorden dat zij gearriveerd waren en inmiddels in Poros verbleven. Omdat Poros vlakbij Vathy ligt zijn Hanjo en ik samen even naar Poros gevaren om de hele familie te ontmoeten.

Dat was heel gezellig. We zijn een nacht gebleven en de volgende morgen naar Korfos gevaren waar we met Marco, Irana, Ton en Petra weer hadden afgesproken. Daar zijn we een dag gebleven en de volgende dag gingen we naar Thomas een van de drie eilanden boven Korfos. Daar hebben we genoten van een mooie ankerplek en gezwommen in het prachtige turquoise kleurige water. Later op de dag kwam een kudde geitjes vanaf de berg naar beneden om wat schaduw te zoeken bij de bomen en te drinken uit de zee. Dat was weer leuk om te zien.

het ochtendgloren vertrokken we naar het kanaal van Corinthe dat weer open is. We zagen dat er op veel plekken in het kanaal hard gewerkt werd om het zo veilig mogelijk bevaarbaar te maken. Via verschillende bronnen werd gecommuniceerd dat de kosten voor de passage enorm gestegen waren, maar wij betaalden de vorige keer        € 255,00 en nu  €286,00.

Toen we uit het kanaal kwamen werden we in de golf van Corinthe verrast door een sterke wind zodat we konden zeilen naar Vrachati een vrijwel lege haven met enkele vissersbootjes waar we met 3 boten gemakkelijk konden aanleggen. De haven is niet heel diep ongeveer 3,5 meter merkten wij bij aankomst. Er is geen water en elektriciteit maar je kunt daar prima afmeren. In verband met de diepte in de haven hebben wij de boot op anker met de achterkant naar de kade aangelegd. En de rest van de boten hebben dat ook gedaan. Zo konden we daar prima verblijven. Naast de haven is een strandje en langs de kustlijn veel zeegras waar je even doorheen moet lopen om daarna te kunnen zwemmen.

Toen we de kade afliepen kwamen we eerst bij een kleine kermis waar een aantal  kermiswagens stonden waarop bij één deze Nederlandse tekst nog net te lezen was: “Ameland, ons mooiste stukje buitenland”. Grappig dat we dit in Griekenland op deze kleine kermis nu weer tegen komen. Langs de weg daarachter waren verschillende eetgelegenheden waar we bij een van de restaurants prima hebben gegeten.

“Er is altijd een lichtpunt om naar uit te kijken.”