Vorige week woensdag kwamen we op het idee om gebruik te maken van de uitnodiging van Hanjo en Marjon om een paar dagen mee te varen met hun prachtige boot. De week daarna op het vliegtuig, nachtje geslapen in Piraeus en volgende dag met de ferry naar Poros. Daar zijn we al een paar keer eerder geweest, dus voor ons bekend terrein echter is het met de boot wel heel anders.

Wat een mooie omgeving, heerlijk eten en aardige mensen. Na de nacht te hebben doorgebracht in een bed van 1.40m, net als 45 jaar geleden toen we net getrouwd waren,  gingen we richting Vathi op het schiereiland Methana.  Aan die kant van het eiland waren we jaren geleden al een keer geweest met het brommertje vanuit Poros.

Er hing een heerlijk sfeertje met als bonus een ontmoeting met Hendrik Jan. Hij was charterschipper en ontvluchtte even zijn Italiaanse gezelschap. Wat een prachtige vent met geweldige verhalen allemaal. Tijdens het gesprek kwamen wij erachter dat hij vroeger gewerkt had met het Aspect systeem. Wij waren bijzonder verrast omdat Hanjo Aspect in 1990 op de callcenter markt in Nederland heeft geïntroduceerd.

Hoe toevallig is het om iemand die nu al jaren in Griekenland woont en werkt te horen zeggen dat hij jaren met Aspect had gewerkt. Jullie begrijpen dat de Italianen nog even moesten wachten op vertrek vanwege deze fantastische ontmoeting. Na een lunch met een biertje en een wijntje klom hij probleemloos weer achter het stuur van de catamaran richting Athene en gingen wij lekker zwemmen, heerlijk! ‘s Avonds lekker gegeten, wij trakteerden, dat kun je bij de taverne daar makkelijk doen. Allerlei lekkernijen met z’n vieren eten en nog 2 liter wijn erbij voor slechts € 65,00.

Inmiddels zijn we in Agistri aangekomen en hebben lekker gezwommen en geluierd op het strandje bij de haven. Vanavond barbecueën en morgen zit het er voor ons weer op. We nemen de Flying Dolphin van 6.40 uur richting Piraeus. Wat een heerlijk, kort maar krachtig avontuur.

Hans en Gea

Passion spreuk:

“Bewaar al je herinneringen goed; je kunt ze niet opnieuw beleven.” (B. Dylan)