De Meltemi werd steeds minder en de volgende ochtend zijn we om 09:30 uur uiteindelijk vertrokken naar een andere bestemming in de mooie grote baai Panagia. Daar lig je goed beschut en we konden ook weer vanaf de boot zwemmen. Achter in de baai is een mooi strandje waar door de inwoners veel gebruik van wordt gemaakt.

In de baai komt de ferry regelmatig langs, maar verder is de omgeving prachtig en heerlijk rustig. Er is ook een grote fishfarm gekomen deze hadden we de vorige keer dat we hier waren niet gezien. En we merken bij veel van deze baaien dat er steeds meer fishfarms bij komen. In deze diepe baaien zien we ook vaak campers ook voor hen zijn prachtige plekjes te vinden waar ze in de baai kunnen verblijven.

Op zoek naar beschutte plaatsen als Eritrea

De Meltemi houdt ons aardig bezig door steeds weer opnieuw tevoorschijn te komen en wij proberen dan maar weer plaatsen te vinden waar je wat beter en beschut kunt liggen. We hebben gekozen voor Eritrea op 20 mijl afstand van Panagia.

De baai is vrij groot, er varen om het half uur twee veerboten naar de overkant en je kunt er ook weer goed zwemmen. Ons plan was om ’s avonds met elkaar te gaan eten dus hadden we de dinghy te water gelaten. Dat was van korte duur dus weer aan boord gehesen. Helaas sloeg het weer om en zijn we toch op de boot blijven eten, er is altijd wel iets te eten aan boord!

“Het leven is net als zeilen. Ook met tegenwind kun je vooruit gaan.”